فروشگاه اینترنتی صنایع دستی چرم نیما
Leather Craft Shop Nima
نوشته شده در تاريخ جمعه 13 ارديبهشت 1392برچسب:نمونه کارهای چرمی (چرم نیما) کیف اداری , توسط نیما ذاکری سعید |

برای سفارش محصولات میتوانید با شماره 55707394-021 و یا شماره 09197286656 تماس حاصل فرمائید .


copy (2) of copy of pic_25.jpg

copy of pic_30.jpg

 

copy of pic_32.jpg

نمونه کیف های اداری رویه چرم گاو میلینگ

داخل اشبالت

بهمراه یکسال ضمانت 

چرم نیما

نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 12 ارديبهشت 1392برچسب:مَسنَــــــــد Traditional weaving carpet ( masnad), توسط نیما ذاکری سعید |

 مَسنَــــــــد    Traditional weaving carpet ( masnad)

مَسند، گليمي است مختص منطقه نَمين و عنبران اردبيل و مانند انواع گليم بر روي دار بافته مي شود.

يكي از صنايع دستي تزیینی- کاربُردی ايران " مَسنَــــــــد" نام دارد. مَسند، گليمي است مختص منطقه نَمين و عنبران اردبيل به ابعاد تقريبي 110×170 سانتي متر و مانند انواع گليم بر روي دار بافته مي شود. نقوش مُسنَد معمولاً نقش محراب بوده و به عنوان جانماز به كار مي رود. انواع ديگر مَسنَد با نقوش گوناگون، در بالاي اتاق وويژه مهمانان گسترده مي شود و علت نام گذاري آن نيز يقيناً  بدين علت باشد. نقوش مَسنَد تماماً هندسي بوده و نقوش منحني و گردان ندارد. بافت خطوط  عمودي، پله اي بوده و تقارن در بافت رعايت مي گردد. از مشخصات مسند، كنتراست شديد رنگها بين زمينه و طرح مي باشد و میتوان گفت نقشهای آن از شیریکی پیچ اقتباس شده است و معمولا ترنجی در وسط آن کمتر دیده میشود و گل متن که کشمیری نام دارد سراسر آن را با تکرار پر نموده است و گلهای دیگری که در این بافته به کار می رود عبارتند از : خارا، گل شاه عباسی، گل گرمایی، جفت گل و یک حاشیه در این گلیم وجود دارد که حاشیه چرخی و دیگری حاشیه وکیلی نام گرفته اند.

     مواد اوليه مَسند  ‌نخ پنبه اي خودرنگ(يا سفيد) 18/20 سه لا تاب براي تار، و نخ پشمي الوان با نمره 2/5 به عنوان پود مي باشد. مَسنَد در ابعاد 70×90 و 60×90 و 70×100 الي 1×90/1 سانتيمتـــــر نيز توليد مي شود. روش نگهداری آن حفاظت از بيد،رطوبت مداوم، حرارت و آتش، اشعۀ مستقیم و مداوم خورشید، سفید کننده های شیمیایی و اشیای نوک تیز و بُرّنده می باشد و با آب ولرم، و صابون و شوينده هاي معمولي و غير اسيدي قابل شستن می باشد.
Bench, is a unique area rugs such as kilims Ardabil Namin and amber on There is woven.

One of decorative handicrafts - Application of "bench" is called. Bench, is a unique area rugs and amber Namin, Ardabil approximate dimensions of 110 × 170 cm, and is woven kilims on guard. Designs and alter the seat is usually used as a prayer rug. Other types of seat designs, the upper chamber is wider guests Vvyzhh named because it is certainly reason. Fully seat rotating geometric designs and patterns, and does not curve. Vertical lines texture, and symmetry in the context of a step to be observed.
     
Cotton yarn raw material Khodrang seat (or white) 18/20 plywood to warp warp and woolen yarn colors with a score of 2/5 is as weft. Seat dimensions 70 × 90 and 60 × 90 and 70 × 100 to 1 × 90/1 cm is produced. Maintenance procedures moth protection, continuous moisture, heat and fire, and continuous direct rays of the sun, chemicals and bleach objects are sharp and warm water, soap and detergents, non acidic base is washable .

 
 
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 12 ارديبهشت 1392برچسب:خیابان لاله زار در سال 1315/تصویر , توسط نیما ذاکری سعید |

نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 12 ارديبهشت 1392برچسب:نمایشگاه تکه های رنگارنگ, توسط نیما ذاکری سعید |

نمایشگاه تکه دوزی توسط هنرمندان خانم یداللهی و خانم آقا شاهی از تاریخ 28 اردیبهشت الی 6 خرداد از ساعت 9 صبح الی 18 در محل نگارخانه فردوس واقع در آریا شهر - بولوار فردوس - بعد از چهارراه مخابرات - فرهنگسرای فردوس - نگارخانه پردیسان -برگزار میشود که علاقمندان میتوانند برای بازدید از این آثار در تاریخ یاد شده دیدن نمایند .

نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 11 ارديبهشت 1392برچسب:فیلمبرداری شبکه سحر از ساخت صنایع دستی توسط هنرمندان , توسط نیما ذاکری سعید |

با توجه به علاقه بیش از بیش مردم برای یادگیری هنر و اینکه نحوه ساخت محصولات صنایع دستی را یادگیرند و چه بسا این امر یک امر جهانی شود و جهانیان همیشه این جمله را بر زبان داشته باشند که ( هنر نزد ایرانیان است و بس ) در این راستا با توجه به حمایتهای شبکه های تلویزیونی ایران برای نشان دادن نحوه ساخت محصولات صنایع دستی هر هفته از نحوه کار و ساخت یک هنرمند فیلمبرداری نموده و در شبکه جهانی سحر (بخش فرانسه ) پخش مینمایند که این هفته نیز نحوه کار هنرمندانی چون آقای نیما ذاکری سعید رشته سراجی سنتی و خانم انتظاری رشته گلیم بافی در این شبکه به نمایش گذاشته شد که علاقمندان میتوانند در روزهای یکشنبه ساعت 19 از شبکه سحر هر هفته نحوه ساخت یک محصول را تماشا کنند که در هفته های آتی نیز کارهایی از قبیل ناز ک کاری چوب - نقاشی روی شیشه - نقاشی باتیک و نقاشی پشت شیشه را میتوانند در این شبکه تماشا نمایند .


نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 11 ارديبهشت 1392برچسب:روز جهانی صنایع دستی 20 خرداد 92 , توسط نیما ذاکری سعید |

در پیچ و خم احوال این روزهای صنایع دستی ایران و بازار نابسامان آن حال مسئله دیگری ذهن هنرمندان را مشغول کرده که آیا با توجه به انتخابات نمایشگاه روز جهانی صنایع دستی که هر ساله در 20 خرداد برگزار میشد آیا امسال نیز برگزار میشود و یا اینکه این نمایشگاه دستخوش انتخابات خواهد شد و برگزار نمیشود ؟ خبرهایی رسیده حاکی از آن که 1-این نمایشگاه برگزار نمیشود 2- این نمایشگاه در سیستان و بلوچستان برگزار میشود - ولی باز خبر دقیقی در دست نیست که آیا اصلا این دو خبر واقعیت دارد یا نه که هنرمندان خوشحال میشوند که هرچه سریع تر این موضوع مشخص و با برگزاری این نمایشگاه مثل هر سال دل هنرمندان خوش و شاداب شود که امیدواریم مسئولان نمایشگاههای صنایع دستی را درگیر چیزهایی دیگر نکنند

 با تشکر

فقط یک خواهش از همه دست اندرکاران کشور هنرمندان را سیاسی نکنید

نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 11 ارديبهشت 1392برچسب:چرا ؟ ؟ ؟, توسط نیما ذاکری سعید |

متاسفانه امسال صنایع دستی با پیچ و خم های زیادی روبرو بود که متاسفانه این وضع همچنان ادامه دارد و متریال و مواد مصرفی هر کار روز به روز، رو به افزایش است و گویی که این وضعیت همچنان تمامی نخواهد داشت به طوری که بخش تولید و فروش فعلن ایست بزرگی انجام داده و هیچ شخص و هیچ نهادی پاسخگو به این وضعیت موجود نیست ! آقایان همه چیز به بهانه تحریم گران و به چندین برابر رسیده این نشان از ناکارآمدی دستگاههای رسیدگی کننده است چرا نباید نظارتی باشد ؟ آقایان اگر دوست دارید همه کاسه گدایی در دست گیرند بگوئید چه بسا کسانی نیز به کاسه در دست گرفتن رسیده اند آیا این وضعیت پایان نخواهند داشت !

چه کسی پاسخگوست ؟

نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 11 ارديبهشت 1392برچسب:کلاس آموزش گلیم بافی , توسط نیما ذاکری سعید |

کلاس آموزش گلیم بافی زیر نظر اساتید سازمان صنایع دستی استان تهران

برای آموزش میتوانید با شماره : 55707394-021 و یا شماره 09197286656 تماس حاصل فرمائید .

و یا به آدرس : میدان شمشیری - خیابان قزوین - جنب نمایندگی سایپا - خیابان لقمان حکیم (اقبال سابق) - کوچه محمد زاده - پلاک 9 خانه صنایع دستی و کارآفرینی مراجعه نمائید .

dscf1017.jpg

نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 11 ارديبهشت 1392برچسب:بردشیر قسمت شیرتراش شد, توسط نیما ذاکری سعید |

بروزو سعیدی جوانی 30 ساله بردشیری (شیرسنگی) تراشید تا بر مزار بزرگ مردی دیگر نصب کند اما در تصادفی جان خود را از دست داد تا آن بردشیر قسمت خود شود.

گروه میراث فرهنگی: در دشت سوسن شهرستان ایذه واقع در خوزستان شیر تراشی، بردشیر خود را تراشید.
 
بروزو سعیدی جوانی 30 ساله بردشیری تراشید تا بر مزار بزرگ مردی دیگر نصب کند در تصادفی جان خود را از دست داد تا آن بردشیر قسمت خود شود.
 
برزو سعیدی که متاهل و در روستای پلم دشت سوسن زندگی می کرد در حادثه ای رانندگی در فروردین ماه جان خود را از دست داد از او نام نیک و هنرش در ذهن‎ها بماند.  
 
خوزستان را موزه روباز شیرهای سنگی تاریخی ایران می‎نامند. انسانها اعتقاد دارند که هر حیوانی مظهر یک خوی و خصلت است، به همین دلیل معتقدند که اسب مظهر نجابت، گاو مظهر فراوانی، سگ مظهر وفاداری و روباه مظهر مکر و شیر مظهر صلابت و قدرت است.
 
شاید به همین دلیل است که از روزگار قدیم برای پاسداشت افراد رشید، مقتدر و محبوب، از سنگ سخت، پیکری از شیر می‌تراشیدند و بر مزار فردی که جانش را در راه آرمانهای بشری داده است، قرار می‌دادند.
 
از این رو از شمال شرقی استان خوزستان گرفته تا شمال غربی، شرق و غرب این استان در عمده قبرستانها شیر سنگی نصب شده است.
 
از گذشته‌های بسیار دور تاکنون شیرهای سنگی، یکی از نمادهای مهم فرهنگی مردم زاگرس میانی و زاگرس غربی بوده‌ اند. فراوانی این شیرها در این مناطق از اهمیت آنها در نگاه مردمان کاسته و ما روز به روز زخم های بیشتر و بیشتری را بر بدن این شیرها می‌بینیم.
 
شیرهای سنگی به جز در خوزستان در استانهای لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان و چهارمحال و بختیاری نیز دیده می‌شوند ولی تراکم شیرهای سنگی در بعضی مناطق خوزستان به قدری است که گویی پهلوانان و جوانمردان در مقابل شما نشسته‌اند تا شکوه و اقتدارشان را به رخ بکشند.
 
شیر در نگار کنده‌های صخره ای، تندیس های متنوع و سکه‌های رایج ادوار تاریخی و بافته‌های عشایر دارای معانی نمادین بوده است.
 
بختیاریها با اقتباس از اصل منشا این فلسفه، شیر را به عنوان نماد خود پذیرفته و ارائه کرده‌اند و در نقوش تخت جمشید جامها و الواح ساسانی و قالیهای شکارگاهی همه جا شیر در جدال با دلاوران نقش بسته است. حجاری و نقشینه‌های مزین به شیر نشانه ذوق، فکر و احساس این قوم به هنر است که بدون پیرایه و در نهایت سادگی و شیوایی متجلی شده او بر طبیعت و اندیشه جمعی استوار است.
 
مردمان با تکیه بر همین واقع نگری و ساده زیستی با رها کردن این سنبل از قید و بند نمادهای درباری سلطنتی و مکتبهای مصور توانستند این سنبل مقتدر را به عنوان نماد خود برگزینند، هنری که به طبیعت وابسته است و سادگی، وقار و خشونت را در هم می‌آمیزد بنابراین منشا شیرهای سنگی و بافته‌های منقش به شیر را می‌توان در همان سنت دیرین و باستانی جستجو کرد که بدین صورت در زمینه‌های دیگر در فرهنگ این قوم رسوخ کرده و به نحو اصالت مندی احیا شده است.
 
به هر حال شیرهای سنگی نمادی از تمدن این سرزمین است و محافظت از آنان به عنوان یک ضرورت باید در دستور کار متولیان امر قرار گیرد.
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 10 ارديبهشت 1392برچسب:بافت تاریخی یزد می‎لرزد تخریب بزرگ در راه است + عکس, توسط نیما ذاکری سعید |

هنوز بمب ساعتی تخریب‌های بافت تاریخی شیراز در گوش‌ها زنگ می‎زند که دوستداران میراث فرهنگی از آغاز تخریب بزرگی در شهر بادگیرها و دوچرخه‌ها خبر می‌دهند. تن بافت تاریخی یزد چنان می‎لرزد که از صد زمین لرزه بدتر است. چرا مسئولان جلوی این زمین لرزه بزرگ نمی‌ایستند؟

گروه میراث فرهنگی- شیراز، اصفهان، جهرم، قشم، بوشهر و حالا بلدوزرها قرار است به جان تنها شهری که از دست تخریب‌ها تا حدودی جان سالم به در برده بود، بیافتند. مسئولان شهری طرح این تخریب بزرگ را از دو سال پیش چیده‌اند. این طرح اکنون لحظه به لحظه به مرحله اجرایی نزدیک‌تر می‎شود.
 
گفته می‌شود که در حال حاضر این طرح به بهانه توسعه حریم "امامزاده جعفر" و ساخت پارکینگ‌های محلی یزد آغاز شده است. هرچند که بسیاری از هیات امنای امامزاده نیز با تخریب بافت تاریخی اعلام مخالفت کرده‌اند. 

 

خانه‌های تاریخی یزد یکی یکی فرو می ریزند، تا برای همیشه از تاریخ ایران محو شوند
 
اما این طرحی که مسئولان شهری با پشتوانه آن می‌توانند، این تخریب‌ها را انجام دهند، از کجا آمده است؟ به گزارش CHN، در طرح تفصیلی جدید یزد، وسعت بافت قدیم به 519 هکتار تقلیل یافته و محدوده‌ای به عمق 250 متر در امتداد ضلع شرقی بلوار بسیج به بافت اضافه شده که قرار است از این به بعد ملاک عمل شهرداری در مورد کاربری‌ها، گذربندی‌ها و تراکم‌های ساختمانی، ضوابط ساخت و ساز و... در بافت قدیم  باشد.
 
بر اساس این طرح، بخش مهمی از محله سرسنگ، قسمتی از محله یعقوبی، کوی سعدی و... که پیش از این در محدوده بافت قدیم قرار داشته حذف و پس از تصویب طرح تفصیلی بافت فرسوده بر اساس آن مدیریت می‌شود.
 
عضو هیات مدیره انجمن خشت و خام یزد، اکنون از اجرایی شدن این طرح در ابعاد وسیع خبر می‌دهد و به CHN در این‌باره  می‌گوید: «اکنون تخریب بخشی از بافت تاریخی یزد که برای توسعه حریم امامزاده جعفر و ساخت پارکینگ‌های محلی در نظر گرفته شده بود، آغاز شده است.»
 
خانه‌های تاریخی حالا دیگر سطحی صاف برای پارکینگ محلی شده اند
 
"مصطفی فاطمی"، از اجرایی شدن این طرح اظهار نگرانی کرده و هشدار می‌دهد: «در صورت اجرایی شدن این طرح، بافت تاریخی یزد برای همیشه از خاطرها محو می‎شود و بخش مهمی از تاریخ ایران از بین می‌رود.»
 
بر اساس اسناد و مدارک، بیش از 4500 اثر تاریخی در استان یزد وجود دارد که از 4500  اثر، 1550 اثر تاریخی به ثبت ملی رسیده است. گفته می‌شود که بیش از 50 درصد آثار تاریخی یزد در بافت تاریخی آن قرار دارد. این آثار ارزشمند شامل بقعه‌ها، حسینیه‎ها، آب انبارها، خانه‌های تاریخی همراه بادگیر و  مساجد می‌شود.
 
به نظر می‌رسد که مسئولان سازمان میراث فرهنگی تا کنون در برابر این تخریب‌ها ایستاده‌اند اما اکنون ورق برگشته و شرایط شکل دیگری گرفته است.
 
فاطمی می‌گوید: «تا کنون سازمان میراث فرهنگی و گردشگری یزد در برابر این تخریب‌ها ایستاده است اما بر اساس آخرین پیگیری‌ها نشان می‌دهد، این سازمان به دلیل فشارهای برخی از مسئولان اجرایی استان مجبور به موافقت با این تخریب‎ها شده است.»
 
بافت تاریخی یزد یکی از مهمترین و زیباترین بافت‎های تاریخی ایران بود که تا اکنون پایدار مانده و به دوران معاصر رسیده بود
این دوستدار میراث فرهنگی همچنین در مورد مخالفت هیات امنای این امامزاده با تخریب بخشی از بافت تاریخی می‌گوید: «این مخالفت‌ها به اندازه‌ای زیاد بوده که حتی یکی از اعضاء هیات امنا به دلیل استمرار این کار از سمت خود استعفاء داده است.»
 
این فعال حوزه میراث فرهنگی همچنین توضیح می‌دهد که با اجرایی شدن این طرح بسیاری از ساکنان بافت تاریخی یزد مجبور به فروش خانه‎های خود برای تخریب شده‎اند.
 
فاطمی می‌گوید: «در صورتیکه این تخریب‌ها ادامه داشته باشد، بیش از ده‌ها خانه تاریخی که بسیاری از آن‌ها قدمت‎شان به دوره قاجار برمی‎گردد و دارای بادگیرهای ارزشمندی هستند، تخریب می‎شود.»
 
یزد اولین شهر خشتی و دومین شهر تاریخی جهان بعد از شهر ونیز ایتالیاست. استان یزد از سرزمین‌های کهن و تاریخی ایران زمین است. در بعضی از منابع بنای اولیه برخی از شهرهای این استان چون (میبد) را به سلیمان پیغمبر، (یزد) را به ضحاک و اسکندر مقدونی و (ابر کوه) را به ابراهیم پیغمبر نسبت داده‌اند. این بیانگر قدمت و دیرینگی پیشینیه تاریخی و فرهنگی سرزمین و مردم این دیار است. 
 
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 10 ارديبهشت 1392برچسب:روز مادر برتمام مادران ایران زمین مبارک , توسط نیما ذاکری سعید |

یک روز و روزها که هیچ ،که اگر سالها نیز بگذرد لحظه ای نتوان که زحمات تو یگانه مهربان را جبران کرد مادر تا روزی که زنده ام و تا ابد قدردان زحمات تو هستم که در تمام سختیها و دشواریها مرا یار بودی و زمانی که پدر رفت هم پدر بودی و هم مادر و هم تمام هستی و دنیای من

روزت مبارک مادر


نوشته شده در تاريخ سه شنبه 10 ارديبهشت 1392برچسب:روز کارگر بردلیر کارگران ایران زمین مبارک باد , توسط نیما ذاکری سعید |

میدانم که حال و روزت چگونه است

میدانم که در آوردن نان شب و روزی حلال چه سخت شده

میدانم که گرانی چگونه تلاشت را چندین برابر کرده

و میبوسم دستان تو را ، که من نیز همانند تو کارگرم

11 اردیبهشت روز کارگر بر تمامی کارگران مبارک

نوشته شده در تاريخ سه شنبه 10 ارديبهشت 1392برچسب:مُعرّق شيشه ( شيشه خانه بندي) Glass diaphoretic (moaragh shisheh) , توسط نیما ذاکری سعید |
مُعرّق شيشه

 از قرن دوازدهم ميلادي، مسيحيان جهت تزئين كليساها  با الهام از داستانهاي انجيل مقدس، نقوشي را روي شيشه و پنجره هاي كليسا ابداع نمودند

 يكي از صنايع دستي تزیینی- کاربُردی ايران "مُعرّق شيشه" نام دارد. از قرن دوازدهم ميلادي، مسيحيان جهت تزئين كليساها  با الهام از داستانهاي انجيل مقدس، نقوشي را روي شيشه و پنجره هاي كليسا ابداع نمودند كه هر قطعه، با توجه به رنگ آن از شيشه جام رنگين بريده شده و توسط ميله هايي از آلياژ سرب، به هم متصل مي نمودند و جهت يك پارچه نمودن محّل اتصال، ميله هاي سُربي را لحيــم كاري مي نمودند. در بعضي ابنيه با اهميت كمتر، نقوش مُلهِم از داستانهاي مذهبي را توسط رنگ هاي شفّاف نقاشي نموده كه به« ويتراي » معروف است. 

  از دوران صفويان به بعد نيز در ايران، براي تزئين كاخ ها و بناهاي مهّم نوعي معــــــــــرق شيشه به كار مي بردند كه نقوش آن كاملاً هندسي بوده و به جاي ميله هاي فلزي، از چهارچوب(از جنس چوب) استفاده مي نمودند، كه اين قسمت كار قواره بُري يا پارچه بُري ناميده مي شود. امروزه از اين هنر براي تزئين بناهاي شيك و سنتي، استفاده مي نمايند. روش حفاظت از آن جلوگيري از ضربه و سقوط از ارتفاع مي باشد.
From the twelfth century AD, the Christian churches decorated with Bible stories inspired motifs, were developed on the glass windows of the church.
 
One of decorative handicrafts - Application of "mosaic glass" is called.and were connected to a junction of cloth, bars of lead solder, respectively. Some less important buildings, designs inspired by the colors of clear religious stories have painted the "stained glass" is known.
  
Since the Iranian Safavid era, a mosaic glass for decoration of palaces and important buildings tended to have quite geometric motifs and metal bars instead of frames (made of wood) was used, this section the shape is called Berry Berry or cloth. Today, the art of elegant buildings decorated and traditional use. Method of protecting it from bumps and falls from height can be prevented.

 
 
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 9 ارديبهشت 1392برچسب:مُشبّك چوب Fenestrations wooden works(moshabak choob), توسط نیما ذاکری سعید |

مُشبّك چوب   Fenestrations wooden works(moshabak choob)

 مشبّك چوب اغلب با ديگر هنرهاي مربوط به چوب ( خصوصاً مُنبّت) همراه مي گردد.


 يكي از صنايع دستي تزیینی- کاربُردی ايران " مُشبَّّك چوب" نام دارد. مشبّك چوب اغلب با ديگر هنرهاي مربوط به چوب ( خصوصاً مُنبّت) همراه مي گردد. براي اجراي كار مشبك چوب، پس از اجراي طرح مورد نظر بر روي چوب قسمتهاي منفي طرح را به كمك ابزاري چون مُغار و ارّه مويي خارج مي سازند، تا طرح اصلي به صورت مشبك باقي بمانـــــــــد.

معمولاً طرح باقيمانده را نيز منبّت كاري مي نمايند تا طرح، بُعد پيدا كرده و زيباتر شود. موارد مصرف آن در گذشته به جاي پنجره بوده كه علاوه بر گرفتن شدت آفتاب و يا سرما، نورهاي ورودي را نرم و ملايم نموده، از شدت نور خورشيد در تابستان كاسته، ضمن آنكه حريم خانه نيز تا حدود زيادي حفظ شده و از بيرون ديد نداشته است. روش نگهداری آن حفاظت از رطوبت مداوم، حرارت و آتش، اشیاي نوک تیز و بُرّنده،ضربات ناگهاني و اشياي سنگيــــن می باشد و با دستمال نم دار قابل تميز كردن می باشد.



نشست تخصصی مجسمه سازی معاصر ایران با حضور ناهید سالیانی ،‌ ایرج محمدی ، حمید شانس و جعفر نجیبی به مناسبت شصت سالگی هنرهای زیبا روز سه شنبه دهم اردیبهشت ماه ساعت 16 در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می شود.

گروه فرهنگ و هنر ـ در ادامه مجموعه نشست های تخصصی حرفی برای گفتن به مناسبت شصت سالگی هنرستان هنرهای زیبا روز سه شنبه دهم اردیبهشت ماه ساعت 16 با موضوع مجسمه سازی معاصر ایران و با حضور و سخنرانی هنرمندان مجسمه ساز ؛ ناهید سالیانی، ایرج محمدی ،‌ حمید شانس و جعفر نجیبی در سالن اجتماعات موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می شود.


یادآوری می شود علاقمندان برای بازدید از نمایشگاه آثار فارغ التحصیلان می توانند تا 26 اردیبهشت ماه همه روزه به جز جمعه ها و ایام تعطیل از ساعت 10 صبح تا 6 بعد از ظهر و جهت شرکت در این نشست ها می توانند روز سه شنبه دهم اردیبهشت ماه ساعت 16 به موزه هنرهای معاصر تهران مراجعه و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با تلفن 88951965 تماس حاصل کنند.
 

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 9 ارديبهشت 1392برچسب:تغییرسرپرست‎روابط‌‌عمومی میراث‌فرهنگی , توسط نیما ذاکری سعید |

داستان چیست همه نیامده میروند؟؟

سرپرست روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی پس از دو ماه از عهده دار شدن این سمت از سازمان میراث فرهنگی رفت.

سالومه پوریامین، سرپرستی روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی را پس از رفتن مسعود شریفی از کاخ گلستان و روابط عمومی سازمان بر عهده گرفت تا اینکه خبر رسید پوریامین نیز به دلایل نامعلوم از این سمت استعفا داده است.


با اینکه حکم رفتن پوریامین از این سازمان هنوز ابلاغ نشده اما زمزمه ها برای جانشینی زینب فیروزی، مدیر کاخ گلستان و یا فردی خارج از سازمان در این سمت بسیار زیاد است.

روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی از سالهای 84 تا کنون با چالش های زیادی از جمله جا به جایی های متعدد و روابط غیرتعاملی با خبرنگاران منتقد حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رو به رو بوده است.

حکم مدیریت در بخش روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی توسط رئیس این سازمان امضا می شود.

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 9 ارديبهشت 1392برچسب:مُرَصَّع كاري (morassa' kari)Jewel work on expensive metal, توسط نیما ذاکری سعید |
مُرَصَّع كاري       (morassa' kari)Jewel work on expensive metal

 نشاندن جواهر بر روي وسايل مصرفي يا تزئيني (بيشتر نقره يا طلا)

يكي از صنايع دستي تزیینی ايران "مُرَصَّع كاري" نام دارد و آن عبارتست از نشاندن جواهر بر روي وسايل مصرفي يا تزئيني (بيشتر نقره يا طلا) به منظور زيباتر و ارزشمندتر كردن آن. در هنر مُرَصَّع كاري زير ساخت اوليه كه مي تواند شامل ظروف تزييني، ظروف مصرفي و ...  باشد توسط دواتگر يا خود هنرمند ساخته شده و سپس با نشاندن جواهر، سنگهاي قيمتي و يا نيمه قيمتي بر مناطق مورد نظر بر زيبايي آن افزود. بديهي است سنگهاي مورد نظر بايد از قبل تراش خورده وصيقل گردند.

در قديم اين هنر بيشتر بر دستۀ شمشير بزرگان و با جواهرات گرانقيمت تر نصب مي گرديده ولي امروزه بر روي ظروف تزييني و با سنگهاي نيمه قيمتي نيز اجرا مي گردد. روش نگهداري آن حفاظت از ضربه هاي فيزيكي، حرارت مستقيم و مداوم بوده و بستگي به نوع فلز به كار رفته در زير ساخت، قابل تميز و براق كردن مي باشد. اين هنر در اصفهان و تهران توليد مي گردد.

Inlay (morassa 'kari) Jewel work on expensive metal

  Deposition of Jewelry or ornaments used on vehicles (mostly silver or gold)

One of decorative handicrafts "inlay" and its name is the deposition of Jewelry or ornaments used on vehicles (mostly silver or gold) in order to make it more beautiful and valuable. The art of inlay infrastructure that can include decorative containers, used containers and ... Be made ​​by the artist and then depositing Davatgar or jewelry, precious or semi-precious stones, and it added to the beauty of the area. It is intended to be pre-cut stones are Vsyql.

The ancient art of sword set in more than big, expensive jewelry, but today was installed on decorative plates with semi-precious stones are also carried out. Maintenance procedures, protection from physical trauma, direct and continuous heat, depending on the type of metal used in the manufacturing process is very clean and shiny. The arts are produced in Isfahan and Tehran.

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 9 ارديبهشت 1392برچسب:- مُشبّك فلز Metal lattice(moshabak felez), توسط نیما ذاکری سعید |

مُشبّك فلز

 مُشبّك كاري فلز در حقيقت، نوعي قلمزني است كه در آن فضاهاي منفي طرح مورد نظر خارج مي شود ( در آورده مي شود ) تا طرح اصلي به صورت پنجره- پنجره يا مُشبّك  بر سطح شئي مورد نظر باقي بماند. 

 يكي از صنايع دستي تزیینی- کاربُردی ايران " مُشبّك فلز" نام دارد. هنر مُشبّك فلز در دوره سلجوقيان از رواج خوبي برخوردار بوده و هنرمندان آن دوره، با مهارت تمام ظروفي نظير شمعدان و عود سوز را به شكل پرندگان و حيوانات ساخته اند. مُشبّك كاري فلز در حقيقت، نوعي قلمزني است كه در آن فضاهاي منفي طرح مورد نظر خارج مي شود ( در آورده مي شود ) تا طرح اصلي به صورت پنجره- پنجره يا مُشبّك  بر سطح شئي مورد نظر باقي بماند. عمل برداشتن قسمت هايي از طرح يا مشبك كردن فلز، معمولا با كمك ارّه مويي يا سُمبه هاي تيز  انجام مي گيرد. امروزه مورد مصرف اين هنر در تهيۀ آباژورهاي تزييني، گلدان و ظروف تزييني مي باشد. روش نگهداری آن حفاظت از رطوبت مداوم، ضربه هاي ناگهاني، سقوط از ارتفاع، وزن سنگين و اشیای نوک تیز و بُرّنـــده می باشد و با آب ولرم و صابون يا شوينده هاي معمولي قابل شستن می باشد.

Metal lattice work, in fact, an engraving in which the design is withdrawn negative spaces (to be given) to the original design of the window - a window or lattice remains on the surface of the object.

  One of decorative handicrafts - Application of "perforated metal" is called. Perforated metal Saljooghis the common good art and artists of the period, all utensils, including candlesticks and incense burner with the skills to have the birds and animals. Metal lattice work, in fact, an engraving in which the design is withdrawn negative spaces (to be given) to the original design of the window - a window or lattice remains on the surface of the object. Removed or perforated parts of the design process, usually done with the help of jigsaw or sharp rod. Nowadays used in preparing this Bazhvrhay decorative art, decorative pots and containers is. Methods to maintain continuous protection from moisture, bumps, falls from height, weight, heavy, sharp objects with warm water and soap or detergent is normal is washable.

 
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 9 ارديبهشت 1392برچسب:مِجري سازي- Wood Construction Fund (mejri sazi, توسط نیما ذاکری سعید |

 مِجري سازي-  Wood Construction Fund (mejri sazi

مِجري، نوعي جعبه چوبي است كه با تزيينات خاص، كه بسته به سايز آن موارد مصرف متفاوتي دارد.

     يكي از صنايع دستي تزیینی- کاربُردی ايران "مِجري سازي " نام دارد. مِجري، نوعي جعبه چوبي است كه با تزيينات خاص، كه بسته به سايز آن موارد مصرف متفاوتي دارد. سايز كوچك آن جاي جواهر و سايز بزرگ آن (كه به آن يخ دان نيز اطلاق مي شد) وسيله اي بوده براي حمل جهيزيه عروس به خانه داماد. مجري ساز، ابتدا جعبه ها را از چوب ساخته و چرم روي آن ها مي كشد. سپس روي آن را طلاكاري يا نقاشي  نموده، داخل صندوق را نيز با مخمل پوشش مي دهد (گاه روي صندوق را نيز مخمل مي كشيدند).

اين صندوق ها داراي بَست هاي فلزي و جاي قفل هستند كه با ميخ روي آن كوبيده شده است (براي نگهداري اشياي گرانبها نيز مي توان از آنها استفاده نمود). درِ مِجري، معمولاً‌ طاقي شكل است، لولاها و چفت و بست ها را از آهنگري تهيه مي نمايند. امروزه اين هنر كماكان در اصفهان رواج دارد و به توليد نوعي صندوقهاي چوبي با طرح و مدل جديد كه با مس  و برنج  و ميخ هاي تزييني مي پردازند. با اين روش توليد  قاب آيينه، ميز، تخت، مبلمان، كمد، دِراور و ... نيز تهيه و به بازار عرضه مي گردد. روش نگهداری آن حفاظت از رطوبت مداوم، حرارت و آتش و اشیای نوک تیز و بُرّنده  می باشد و با دستمالي نم دار قابل تميز كردن می باشد.

Executive, which is a wooden box with a special decoration that has different uses depending on its size.

     
One of decorative handicrafts - Application of "construction manager" is called. Executive, which is a wooden box with a special decoration that has different uses depending on its size. Its small size and large jewelry instead of it (grains of ice that it was called) was a vehicle for carrying the bride's dowry to the groom's house. Enforcement mechanism, originally made of wood and leather boxes on them settle. Then it gilded or painted on the inside of the box is covered with velvet (velvet sometimes dragging on the box).

These funds are locked in place with nails and metal clamps on it is crushed (to store precious objects, they can also be used). The Executive, is usually vaulted, hinges and fasteners are made from a forging. Today this art is still common in the production of a new model wooden boxes with copper and brass decorative nails pay. The production method of mirror frames, tables, beds, sofas, wardrobes, chest of drawers and ... It is developed and marketed. Methods to maintain continuous protection from moisture, heat, fire and sharp objects can be cleaned with a damp handkerchief is.

 

 

صفحه قبل 1 ... 18 19 20 21 22 ... 42 صفحه بعد

.: Weblog Themes By LoxBlog :.

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.